Close

Δεν είστε ακόμα μέλος; Εγγραφείτε τώρα!

lock and key

Συνδεθείτε εδώ:

Σύνδεση

Ξεχάσατε τον κωδικό;

ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ: Ο μεγάλος σύμμαχος της καλής φυσικής κατάστασης…

Ο οργανισμός μας, έχει την ικανότητα να εναρμονίζεται με το περιβάλλον του και στα ερεθίσματα που δέχεται. Αυτή η ικανότητα αποτελεί στοιχείο πρωταρχικής σημασίας, για την επιβίωση κάθε έμβιου οργανισμού. Στην προκειμένη περίπτωση, η άσκηση αποτελεί το ερέθισμα για προσαρμογή του σώματός μας, σε ένα ανώτερο λειτουργικό επίπεδο.

Αυτό πρακτικά σημαίνει, οτι μετά την προπόνηση, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν στα συστήματά μας τέτοιες αλλαγές, έτσι ώστε να μπορέσουμε, την επόμενη φορά που θα ασκηθούμε , να  αποδώσουμε το ίδιο έργο και την ίδια προπόνηση με οικονομικότερο, δηλαδή ευκολότερο, τρόπο.

Έτσι κατά πρώτο λόγο, θα πρέπει να αναπληρώσουμε την ενέργεια που έχουμε καταναλώσει και στη συνέχεια, να υπεραναπληρώσουμε τις ενεργειακές μας αποθήκες, έτσι ώστε να αυξήσουμε τις ικανότητές μας, σε υψηλότερο επίπεδο από το προηγούμενο. Οι μυς μας θα πρέπει να γίνουν πιο δυνατοί και πιο ανθεκτικοί, η καρδιά και το αναπνευστικό μας σύστημα θα πρέπει να καλυτερεύσουν τη λειτουργία τους.

Κατά τη διάρκεια της προπόνησης, εξαντλούνται τα ενεργειακά αποθέματα του οργανισμού, επέρχεται μυικός κάματος (κόπωση) και γενικότερα η συνολική απόδοσή μας μειώνεται. Έτσι λοιπόν στην πραγματικότητα, σύμφωνα και με όσα έχουν αναφερθεί, η βελτίωση της φυσικής κατάστασης και των  παραμέτρων της, δεν επέρχεται κατά τη διάρκεια της προπόνησης, αλλά μετά από αυτή, όταν αναπαυόμαστε.

Όσο πιο γρήγορα και σωστά ξεκουράσουμε τον οργανισμό μας, τόσο πιο σύντομα αυτός θα αναλάβει και θα βελτιωθεί. Για την καλύτερη δυνατή αποκατάσταση μετά την προπόνηση, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορα μέσα όπως τα παρακάτω:

  • Σωστή αποθεραπεία…

Αμέσως μετά την προπόνηση είναι απαραίτητο να κάνουμε διατάσεις και κάποιες χαλαρωτικές ασκήσεις. Επίσης συνιστάται ήπια αερόβική δραστηριότητα (όπως περπάτημα ή χαλαρό τρέξιμο) και ένα ζεστό ντους.

  • Κατάλληλη διατροφή

Στο πρώτο μισάωρο μέχρι και μία ώρα μετά την προπόνηση, θα πρέπει να λάβουμε το κατάλληλο συνδυασμό υδατανθράκων και πρωτεινών, καθώς και να καλύψουμε την απώλεια υγρών και ηλεκτρολυτών (π.χ.νάτριο,κάλιο,μαγνήσιο).

  • Μασάζ…

Αν έχουμε το χρόνο και τη δυνατότητα για ένα χαλαρωτικό μασάζ, θα ήταν ό,τι καλύτερο, ειδικά στο τέλος  μιας δύσκολης εβδομάδας.

  • Σάουνα…

Οι επιδράσεις της είναι ευεργετικές, αφού πέρα από τη χαλάρωση που προσφέρει, βελτιώνει τη κυκλοφορία του αίματος, προκαλεί την αποβολή ιδρώτα, με αποτέλεσμα την απομάκρυνση των τοξινών του σώματος και το κυριότερο… βελτιώνει τη διάθεση!

  • Ύπνος και ξεκούραση…

Όταν γυμναζόμαστε, είναι ακόμα πιο σημαντική η ανάπαυση και ο σωστός και ποιοτικός ύπνος, τουλάχιστον για οχτώ ώρες συνολικά την ημέρα

 

Θυμομαστε πάντα…

Η υπερβολική προπόνηση και η ανεπαρκής ξεκούραση, είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στη γυμναστική! Δεν πιέζουμε τον οργανισμό μας, όταν νιώθουμε οτι δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε. Μαθαίνουμε να ακούμε το σώμα μας και σεβόμαστε τις ανάγκες του. Διαφορετικά αυξάνουμε τις πιθανότητες τραυματισμού και μπορεί να φτάσουμε ακόμα και σε υπερκόπωση, με όλες τις αρνητικές συνέπειες για την υγεία μας,.

Με τιμή.

Κακολύρη Εύη.

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού – Fitness Instructor.

 

 

 


Αφήστε Σχόλιο