Close

Δεν είστε ακόμα μέλος; Εγγραφείτε τώρα!

lock and key

Συνδεθείτε εδώ:

Σύνδεση

Ξεχάσατε τον κωδικό;

Τους…..νεφρούς μας και τα μάτια μας! !….

Όχι δεν έχει γίνει ορθογραφικό λάθος. Οι νεφροί μας λοιπόν, και όχι τα νεφρά όπως λανθασμένα συνηθίζουμε να λέμε, αποτελούν ζωτικό όργανο του σώματος μας και καλό θα ήταν να ξέρουμε 2-3 πραγματάκια για αυτούς. “Προσέχουμε για να έχουμε” έλεγε η γιαγιά Αννα, κάτι ήξερε!

Τα δύο αυτά παλικάρια μας λοιπόν, δουλεύουν συνεχώς για να είμαστε υγιείς. Κύριο μέλημα τους είναι να φιλτράρουν το αίμα 24 ώρες το 24ωρο και να αποβάλουν ό,τι περιττό από αυτό, προωθούν την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και ρυθμίζουν την πίεση του αίματος. Πολλές παθολογικές καταστάσεις, λ.χ διαβήτης, μπορεί να οδηγήσουν σε νεφροπάθεια άμα το αμελήσουμε. Η γνώση είναι δύναμη και η πρόνεια το φάρμακο.

Άτομα τα οποία πάσχουν από παθήσεις των νεφρών έχουν ιδιαίτερες διατροφικές ανάγκες και το διαιτολόγιο τους πρέπει να ρυθμίζεται σε καθημερινή βάση με ακριβείς ποσότητες πρωτείνης κυρίως, έτσι ώστε να μεώνεται ο φόρτος εργασίας για τους πάσχοντες νεφρούς.

Α. Πρωτείνη σόγιας.

Η πρωτεΐνη είναι ένα σημαντικό μέρος της κάθε δίαιτας. Αποτελεί το κύριο συστατικό για την αναδόμηση των μυών του σώματος μας οι οποίοι “καταστρέφονται” καθημερίνα λόγω φυσικής βλάβης.

Δυστυχώς, πολλές πηγές πρωτεΐνης είναι επιβλαβής για κάποιον σε κίνδυνο για νεφρική νόσο. Όταν ένας διαβητικός, για παράδειγμα, τρώει ζωικές πρωτεΐνες, τα επίπεδα του ρυθμού σπειραματικής διήθησης (GFR) (αντιπροσωπευτικός δείκτης λειτουργίας των νεφρών) αυξάνονται και αυτό επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία τους. Μετά την κατανάλωση πρωτεΐνης σόγιας, ωστόσο, η GFR του ατόμου παραμένει αμετάβλητη. Η σόγια είναι μια καλή επιλογή για τη βελτίωση της λειτουργίας των νεφρών.

Β.Φώσφορος.

Ο φώσφορος συνήθως απομακρύνεται από την κυκλοφορία του αίματος από τους νεφρούς. Όταν αυτοί δεν λειτουργούν σωστά, συνιστάται η μειωμένη πρόσληψη αυτού έτσι ώστε να μειωθεί ο φόρτος εργασίας τους.

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φώσφορο αποτελούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, ξηροί καρποί και υψηλής θερμιδικής αξίας ποτά. Χρησιμοποιήστε υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων προκειμένου να αντικαταστήσουν το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί. Αποφύγετε ξηρούς καρπούς και φυστικοβούτυρο από τη διατροφή σας.

Τέλος, η κατανάλωση σόδας και μπύρας απαγορεύεται, μιας και είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους νεφρούς, λόγω του ύψους του φωσφόρου που περιέχουν να τα μεταβολίσουν.

Γ.  Μείωση πρόσληψης νατρίου (αλάτι).

Οι νεφροί συνδέονται άμεσα με την αρτηριακή πίεση και την πρόσληψη νατρίου. Μειώνοντας την πρόσληψη νατρίου καθημερινά συμβάλετε στην καλύτερη λειτουργία των νεφρών όπως και βοηθάτε τον οργανισμό σας να ρυθμίσει την αρτηριακή πίεση.

Ο οργανισμός μας χρειάζεται καθημερινή μια συγκεκριμένη ποσότητα αλατιού για τις ζωτικές του λειτουργίες που περιορίζεται στα 2-3 γρ.

Η μέση πρόσληψη αλατιού του σημερινού Έλληνα ξεπερνάει τα 7 γρ ημερησίως.

Τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό μπορείτε να τους φανταστείτε υποθέτω.

Καιρός για διατροφική εκπαίδευση λοιπόν και διάβασμα των ετικετών στα προιόντα που αγοράζεται. Βάλτε τέλος στο πλαστικό και ανούσιο φαγητό που σερβίρουν τα fast food τα οποία είναι γεμάτα από λίπος, ζάχαρη και αλάτι. Αναζητήστε στοιχεία με την ένδειξη «χαμηλό σε αλάτι» ή «λιγότερο νάτριο.”

Επισκεφθείτε τον διαιτολόγο σας και ακούστε τι έχει να σας πει, είναι για το καλό σας!

 

 

Με εκτίμηση.

 

Κριαράς Νικόλαος.

 

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

 

Ένα Σχόλιο

  • Ο/Η ΘΑΝΆΣΗΣ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ λέει:

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,ΕΧΩ ΧΝΑ ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΑΙΜΟΚΑΘΑΡΣΕΙΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ.ΕΊΜΑΙ 34ΕΤΏΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΡΧΙΣΕΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΤΙΚΟ.ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ,ΤΟ ΠΑΛΕΥΩ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ Η ΣΕΛΊΔΑ ΣΑΣ ΕΊΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΗ..


Αφήστε Σχόλιο