Close

Δεν είστε ακόμα μέλος; Εγγραφείτε τώρα!

lock and key

Συνδεθείτε εδώ:

Σύνδεση

Ξεχάσατε τον κωδικό;

Σημαντικός ενημερωτικός οδηγός, για την ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ.

 

 

 

 

 

 

 

       

           

                 

                  

              Ας γνωριστούμε…

Τι είναι η εργοθεραπεία:

Η εργοθεραπεία είναι ένα επάγγελμα που ασχολείται με την προώθηση της υγείας μέσω της χρήσης σκόπιμων δραστηριοτήτων. Ο κύριος σκοπός της είναι να βοηθήσει τα άτομα να επιτύχουν το μέγιστο επίπεδο λειτουργικότητας και ανεξαρτησίας σε όλες τις πλευρές της ζωής τους (World Federation Occupational Therapists, 1994).
Η παιδιατρική εργοθεραπεία αφορά ένα τομέα πρακτικής του επαγγέλματος που παρέχει υπηρεσίες σε παιδιά όλων των ηλικιών. Έχει σκοπό να αυξήσει τη λειτουργικότητα του παιδιού στην καθημερινή του ζωή. Κύριος στόχος της παιδιατρικής εργοθεραπείας είναι η πρόληψη, ανάπτυξη και αποκατάσταση της συμμετοχής των παιδιών στα καθημερινά τους έργα όταν αυτή έχει διαταραχθεί από οποιαδήποτε αιτιολογία.
Τα καθημερινά έργα των παιδιών και εφήβων είναι:

Δραστηριότητες αυτό-φροντίδας (ντύσιμο-γδύσιμο, φαγητό, υγιεινή τουαλέτα, λειτουργική μετακίνηση, λειτουργική επικοινωνία, σεξουαλική έκφραση, φροντίδα προσωπικών αντικειμένων, αντίδραση στον κίνδυνο).
Δραστηριότητες παραγωγικές (Σχολικές – Προσχολικές: γραφή, αντιγραφή, ζωγραφική, χαρτοκοπτική, χρήση σχολικών εργαλείων. Άλλες: συμμετοχή στην προετοιμασία γεύματος, ψώνια, καθάρισμα σπιτιού, φροντίδα ρούχων, διαχείριση χρημάτων, φροντίδα άλλων, αναζήτηση επαγγελματικών ενδιαφερόντων, προεπαγγελματική εκπαίδευση).
Δραστηριότητες παιχνιδιού και ψυχαγωγίας (αισθητικοκινητικό, κατασκευαστικό, συμβολικό, παιχνίδι ρόλων, ομαδικά παιχνίδια, ανάπτυξη και εξερεύνηση χόμπι ή ενδιαφερόντων, ψυχαγωγικές δραστηριότητες).
Ποια παιδιά χρήζουν εργοθεραπευτική παρέμβαση:

Παιδιά που εμφανίζουν καταστάσεις όπως:

Σύνδρομα (Down, Rett κ.α.).
Δυσλειτουργία αισθητηριακής ολοκλήρωσης.
Αυτισμός, διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή.
Μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία.
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής –υπερκινητικότητα.
Νοητική υστέρηση.
Εγκεφαλική παράλυση.
Μαιευτική παράλυση.
Παρέσεις.
Υδροκεφαλία, Μικροκεφαλία.
Μυοπάθειες.
Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
Ψυχοκινητική καθυστέρηση.
Τα σημάδια που θα σας οδηγήσουν στον εργοθεραπευτή:

Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση αν το παιδί σας παρουσιάζει τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες.

Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να σημαίνει ότι το παιδί δεν ενδιαφέρεται για αυτά (επειδή π.χ. αντιμετωπίζει κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα) ή ότι δεν τα καταφέρνει (επειδή π.χ. είναι λίγο πιο πίσω αναπτυξιακά σε σχέση με την ηλικία του).
Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί.
Μοιάζει αδύναμο, έχει δηλαδή ελαττωμένο μυϊκό τόνο.
Πέφτει εύκολα κάτω.
«Τρακάρει» πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα.
Χτυπάει εύκολα, επειδή δυσκολεύεται να εκτιμήσει τη θέση του σώματός του στο χώρο.
Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
Δεν του αρέσει να πηδάει, να κάνει κούνια.
Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ ή να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο.
Παρουσιάζει καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του.
Είναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.
Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών, ίσως επειδή δεν του αρέσει να τον αγγίζουν.
Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.
Αποφεύγει την παιδική χαρά.
Έχει δυσκολίες στον ύπνο.
Λερώνεται υπερβολικά, επειδή π.χ. δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει το πιρούνι για να φάει ή δεν τρώει κάποιες βασικές τροφές.
Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται σε μία δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη.
Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα.
Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει, συνήθως στην Α δημοτικού.
Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός.
Κουράζεται εύκολα με τις σχολικές του εργασίες.
Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση.
Δεν έχει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά.

Occupational_Therapy_2_640x357
Που παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής:

Σε προβλήματα όπως:

Αδρού συντονισμού:

– σε δραστηριότητες με μπάλα (π.χ. να πιάσει, να την πετάξει)
– στην ισορροπία
– στην αδεξιότητα βάδισης, στο τρέξιμο
– στον αμφίπλευρο συγχρονισμό (π.χ. να περάσει εμπόδια, να στρίψει)
– στον ρυθμό

Λεπτής κινητικότητας:

– στη θέση, στην στάση και στην δύναμη του χεριού και των δακτύλων
– στην σύλληψη και στον έλεγχο του μολυβιού
– στον έλεγχο του καρπού και του αντιβραχίου
– στην ταχύτητα και στην ακρίβεια

Γνωστικών και αντιληπτικών δεξιοτήτων:

– στην οπτική διάκριση (π.χ. εντοπισμός ομοιοτήτων – διαφορών)
– στις οπτικοχωρικές σχέσεις (π.χ. αναγνώριση αντιστροφής γραμμάτων ή συμβόλων)
– στην οπτική και ακουστική αντίληψη
– στην οπτική και ακουστική μνήμη
– στη συγκέντρωση και προσοχή
– στην ακολουθία εντολών
– στην οργάνωση χώρου και κατευθυντικότητας
Κοινωνικοποίησης:

– στο κοινωνικό παιχνίδι ή στη διάθεση να μοιράζεται πράγματα
– στην ανάπτυξη εικόνας εαυτού και στην αυτοεκτίμηση
Δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής:

– στην ένδυση και απόδυση ρούχων και παπουτσιών
– τη σύλληψη του κουταλιού και στον έλεγχο χεριού ή στόματος
– στο μπάνιο
– στην προσωπική υγιεινή

 

pediatric-occupational-therapy

Πως παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής:

Βοηθώντας το παιδί να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες εκπαιδεύοντας πώς να κάνει πράγματα με τις ικανότητες που έχει και προτείνοντας δραστηριότητες που θα βοηθήσουν το παιδί να βελτιώσει ή να διατηρήσει ικανότητες που έχει ή που είναι αδύναμες.
Προσαρμόζοντας τα υλικά που χρησιμοποιεί το παιδί. Ο εργοθεραπευτής μπορεί να κατασκευάσει ή να υποδείξει αλλαγές σε υλικά και εργαλεία που χρησιμοποιεί το παιδί ώστε να γίνουν πιο εύχρηστα.
Ο εργοθεραπευτής χρησιμοποιεί μπάλες, κορύνες, στεφάνια, δοκούς ισορροπίας, κορδόνια, κλωστές, χάντρες, ψαλίδια, χαρτιά, μπογιές και άλλα γραφικά μέσα για να βελτιώσει ή να καλλιεργήσει περαιτέρω την αδρή ή τη λεπτή κινητικότητα του παιδιού, την ισορροπία, τον αμφίπλευρο συντονισμό, τον οπτικοκινητικό συντονισμό, την προγραφή και τη γραφοκινητικότητα. Ακόμη, χρησιμοποιεί εκπαιδευτικό υλικό, παζλ, επιτραπέζια παιχνίδια για να αυξήσει τη συγκέντρωση και τη διάρκεια προσοχής ενός παιδιού προκειμένου να ολοκληρώσει την εκάστοτε δραστηριότητα αλλά και για να προάγει τη μνήμη (οπτική και ακουστική), την κατηγοριοποίηση αντικειμένων, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, τη διαδοχικότητα, τη στερεογνωσία και το χωροχρονικό προσανατολισμό. Επιπλέον, καλλιεργεί τις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού (δυαδικές και ομαδικές σχέσεις).

 

 

Με τιμή.

 

Μπαλταγιάννη Βασιλική.

 

Εργοθεραπεύτρια.

 

ΚΙΝΗΤΟ: 6945295795
MAIL: vasobalt@yahoo.gr

Μοιράσου το!

 


Αφήστε Σχόλιο